זה לא חדש שהעולם הפך להיות דיגיטלי. כולנו מבלים יותר זמן במסכים וזנחנו כמעט לגמרי את שיטות העבודה, הניהול והפנאי המסורתיות. גם שוק העבודה השתנה מאוד, ורבים מוצאים עצמם מנהלים עסקים מכל מקום בעולם ללא תלות במיקום גאוגרפי או בשעות עבודה פורמליות.
השינויים המהירים נכנסו לקצב מהיר אף יותר בכל מה שקשור לשיווק עסקים בזירה הדיגיטלית. כשיותר ויותר צרכנים מחפשים אחר שירותים, מוצרים, מידע ואנשי מקצוע ברשת ואף בוחרים לעשות את הרכישות שלהם באופן מקוון, זה אך מתבקש שהשיווק הדיגיטלי יעבור אדפטציה להרגלי הצריכה וישתנה באופן תדיר. למעשה, עולם השיווק הוא בין התחומים המתפתחים ביותר בזירה הדיגיטלית, ומומחים בתחום ממשיכים לייצר בכל עת שיטות שאף מקדימות את זמנן, ולו בכדי לעמוד בקצב ולהקדים את המתחרים.
מדוע השיווק הדיגיטלי הפך לכל כך רלוונטי, עצמתי ומשמעותי בימינו?
התשובה לכך נעוצה בשני פרמטרים עיקריים:
מצד אחד, המדיה הדיגיטלית מאפשרת לשווק ולנתח באופן מדויק את נתוני ההצלחה של הקמפיין – מעורבות הקהל, חשיפות, מספר קליקים על המודעה, המרות ועוד – ולהסיק מסקנות לטובת שיפור מאמצי השיווק.
מצד שני, לצרכנים במדיה הדיגיטלית קל לאתר מידע, אך מעבר לחיפוש המותג או המפרסם שנתפס בעיניהם אמין, חשוב להם לקבל את האישור הקהילתי לבחירה שהם עושים – ביקורות אוהדות, עדויות של לקוחות מרוצים וכדו'.
עד כמה זה עובד?
השיווק הדיגיטלי מוכיח את עצמו, ומידי שנה הנתונים רק הולכים ועולים.
נכון לשנת 2016, שוק הרכישות באינטרנט בישראל עמד על כ – 6%, ותוך פחות מ – 4 שנים, נכון לשנת 2020, המספר הזה הוכפל, וכעת עומד על 12%. נתון זה מתייחס לרכישות מחברות ישראליות ולא מאתרים בינלאומיים דוגמת עלי אקספרס, עליבאבא, ASOS ודומיהם. כמו כן, נתון זה מתייחס לרכישות מתחום האופנה, הקוסמטיקה, רשתות השיווק ועוד.
מומחי שיווק מניחים, שמערך הרכישות האינטרנטיות רק יגדיל את עצמו בשנים הבאות, היצע העסקים ילך ויגדל ואיתו גם הדרישה ללימודי המקצוע כפי שניתן לראות כאן את רשימת מקצועות הלימוד עם שכר גבוה.
אך השיווק הדיגיטלי אינו מיועד רק לצורך הגדלת מערכי המכירות של העסק. השיווק הדיגיטלי נועד ליצור מודעות למותג, להחדיר מוצרים חדשים לשוק, לבנות תדמית, להפיץ מידע ובאופן כללי, הוא מכריז שהעסק חי ונושם, כלומר, אם אתה שם – סימן שאתה קיים!
בואו נדבר פרקטיקה – איך זה קורה בפועל?
שיווק דיגיטלי תמיד נעשה בכמה פלטפורמות במקביל. הנה 3 הסיבות העיקריות לכך:
- כל פלטפורמת פרסום פונה אל קהלי יעד שונים.
- צרכנים שונים מסגלים לעצמם הרגלי צריכה שונים דרך פלטפורמות שונות.
- אחת המטרות של השיווק הדיגיטלי היא לגרום לצרכנים לעקוב אחר המפרסם דרך פלטפורמות שונות ולהוביל אותו ביניהן דרך משפך השיווק.
אילו פלטפורמות עומדות לרשות המשווק בדיגיטל?
- רשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ודומיהן
- פרסום וקידום בגוגל
- פרסום סרטונים ביוטיוב
- ניוזלטר
- אאוטבריין\ טאבולה
- בלוג
- אתרי נישה, פורטלים ואתרי אינטרנט מובילים
- ועוד…
קורס שיווק דיגיטלי – איפה לומדים את זה כמו המקצוענים?
כל מי שניסה ללמוד את עולם השיווק הדיגיטלי תוך כדי תנועה, נוכח מהר מאוד להבין שזה תחום מאוד רחב, שדורש הבנה מעמיקה של הטכניקות, פרקטיקה ומיומנות, ובאופן כללי, הוא דורש הדרכה ממקצוען, שמכיר את הזירה היטב ולא חוסך בידע.
קיימים כיום מכלול עשיר של בתי ספר ומכללות שמעבירים קורסי שיווק דיגיטלי בשיטות המסורתיות, בהם ניתן לרכוש המון תיאוריה במסגרת לימודים פרונטליים מסיביים, שאורכים מספר חודשים.
מצד שני, ניתן לרכוש תוך זמן קצר יחסית ידע פרקטי וניסיון ממשי במסגרת קורס שיווק דיגיטלי קצר וממוקד, שבו המרצה לוקח את הסטודנט יד ביד, מנחה אותו ומעניק לו את מגוון רחב של כלים והבנה, שבשורה התחתונה יביא לו תוצאות!
ההבדל בין לימודי שיווק דיגיטלי תיאורטיים פרונטליים במכללות לבין קורסי שיווק דיגיטלי אונליין קצרים ופרקטיים הם שמיים וארץ.
במכללות פרונטליות תקופת הלימוד של הקורסים נפרסת על פני תקופה ארוכה ומתישה שאורכת לכל הפחות מספר חודשים, הלימודים לרוב יהיו בכיתה עם עוד כמה עשרות סטודנטים ומרצה אחד מה שאוטומטית הופך את הסטודנט "לעוד אחד" שבחר ללמוד את התחום ואת תוכנית הלימוד הכתובה מראש של אותו מוסד, ללא התאמה אישית וליווי אישי שמהווה הבדל עצום.
נוסף לכך, לרוב הלימודים במוסדות יהיו ברובם תאורטיים, ללא ניסיון פרקטי ועשייה הלכה למעשה תוך כדאי הקורס, מה שעלול לפספס את המטרה של שיווק דיגיטלי שזהו תחום שמורכב ברובו הגדול מניסיון תכל'ס. אין מקום לתאוריות.
קיימים מספר מצומצם של אנשי מקצוע וחברות וותיקות בתחום שמעבירות קורסי שיווק דיגיטלי אונליין בהתאמה אישית במתכונת של שיעור פרטי אחד על אחד, הסטודנט והמורה. הקורסים מועברים מרחוק באמצעות האינטרנט מה שנותן את היתרון הראשון והמשמעותי נוחות!
נפלאות הדיגיטל (Online) כבר אמרנו?
במסגרת קורסי אונליין כאלו, הסטודנט כבר מהשיעור הראשון קופץ ראש למים העמוקים ומתחיל להקים ולתרגל שיווק ופרסום בפלטפורמות הדיגיטליות העוצמתיות כגון גוגל PPC, גוגל אורגני, פייסבוק, אינסטגרם וכו.
אחד היתרונות הבולטים ללא עוררין בניגוד למכללות מסורתיות הוא שהסטודנט לומד מניסיונו האישי של המרצה, ממש סלילת דרך המלך וזוכה לראות תוצאות עוד במהלך הקורס.
במתכונת הקורס, הסטודנט מקבל שיעורי בית משיעור לשיעור תוך שהוא מתרגל הלכה למעשה את החומר הנלמד. מעבירי הקורס הם לרוב אנשים עם וותק בעולם השיווק הדיגטלי אשר עושים חיים ונושמים דיגיטלי 24/7.
בעולם דיגיטלי רכישת מקצוע בתחום הדיגיטל דרך הדיגיטל הנו מתבקש, ואפילו הופך את החוויה להרבה יותר מהנה ופחות תובענית ומתישה.
רוצים לדעת עוד על קורס שיווק דיגיטלי אונליין? לחצו על הקישור והכירו את הדרך הכי מקצועית ומהירה שלכם אל עולם השיווק בדיגיטל.